Τύμπανα πάνω απ’ το ποτάμι

signal-2020-02-10-081935-1-375x500

Τύμπανα πάνω απ’ το ποτάμι, τύμπανα χτυπάνε πάνω απ’ το ποτάμι, τα τύμπανα είναι των Γουετ’σουγουετ’εν, το ποτάμι είναι ο Μπλε-και-Πράσινος-Ποταμός, αλλιώς Γουετ’σινκγουχα, αλλιώς Μπάλκλεϊ Ρίβερ, τύμπανα πάνω απ’ το ποτάμι, οι Γουετ’σουγουετ’εν είναι ο λαός του ποταμού, απέναντι στα τύμπανα είναι ο αγωγός, ο αγωγός θέλει να περάσει, δεν τον νοιάζει αν η περιοχή ανήκει στο κλαν του Μεγάλου Βάτραχου ή στο κλαν του Λύκου και της Αρκούδας, ο αγωγός θέλει να περάσει από παντού, πάνω απ’ το νερό, κάτω απ’ το νερό, κάτω απ’ το ποτάμι, θυμηθείτε το Στάντινγκ Ροκ, τους Σιου, ο αγωγός θέλει πάντα να περάσει, ο αγωγός είναι το τελευταίας κοπής φετίχ των αναπτυξιομανών όπου γης, γίνονται ακόμα και πανηγυρικά εγκαίνια αγωγών που δεν πρόκειται να υπάρξουν, που δεν μπορούν να υπάρξουν, η λατρεία του αγωγού είναι υπερβατική, εδώ ο αγωγός είναι η Coastal GasLink Pipeline, τα τύμπανα θέλουν να σταματήσουν τον αγωγό, τον αγωγό τον βοηθάει να περάσει η αστυνομία, έτσι γίνεται πάντα, εδώ η αστυνομία είναι η Βασιλική Έφιππη Χωροφυλακή, αλλιώς RCMP, θρυλική, ο Έρικ συγκρίνει τον Έφιππο Χωροφύλακα με την κόκκινη στολή απέναντι στον καουμπόη, είναι λέει δυο διαφορετικές στάσεις απέναντι στο νόμο,* χωρίζονται από τα βορειαμερικάνικα σύνορα, οι ινδιάνοι δεν είδαν και μεγάλη διαφορά, πάνω ή κάτω από τα σύνορα, τώρα υπάρχει ένα θέμα με την Έφιππη Χωροφυλακή, δεν είναι ακριβώς Έφιππη, δεν έχει πια άλογα, παρά μόνο για παρελάσεις κι επιδείξεις, τα άλογα αντικαταστάθηκαν, οι μπάτσοι δεν χρησιμεύουν σε τίποτα κι έτσι δεν γίνεται ν’ αντικατασταθούν, τα άλογα έφυγαν οι μπάτσοι έμειναν, όμως λέγονται πάντα έφιπποι χωροφύλακες, φταίει η γλώσσα, φταίει η μετάφραση, πρέπει να πούμε κάπως αλλιώς το Mounted,

signal-2020-02-10-084123-500x281

τύμπανα πάνω απ’ το ποτάμι, οι άλλοι έχουν κανόνια ήχου, ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση, τα τύμπανα, τα τύμπανα των Γουετ’σουγουετ’εν τα χτυπάνε οι μητριάρχισσες, αν πρέπει να μεταφράσουμε έτσι το matriarchs, παρεπιπτόντως έχω την εντύπωση ότι ο σεβασμός προς τις πρεσβύτερες, η βαρύτητά τους, που υπήρχε σε πολλές ινδιάνικες κουλτούρες έχει γενικευτεί και ενισχυθεί από τη νεοϊνδιάνικη ιδεολογία, δεν έχει σημασία, έτσι κι αλλιώς πάντα έτσι γίνεται με τις παραδόσεις, μόνο να μην παραμυθιαζόμαστε, έτσι κι αλλιώς σ’ αυτή τη διαμάχη δεν μπορείς παρά να είσαι με τα τύμπανα και τις μητριάρχισσες, οι μητριάρχισσες χτυπάνε τα τύμπανα, οι μητριάρχισσες του κλαν του Μεγάλου Βάτραχου, τύμπανα πάνω απ’ το ποτάμι, πάνω απ’ τον μπλε και πράσινο ποταμό έχουν στολίσει τη γέφυρα με κόκκινα φορέματα, τα κόκκινα φορέματα συμβολίζουν τις «κλεμμένες αδερφές», τις χαμένες αδερφές, απέναντι οι έφιπποι χωροφύλακες χωρίς άλογα, με τις κόκκινες στολές που δεν είναι πια κόκκινες, παρά μόνο στις παρελάσεις και στις επιδείξεις, και μια αστεία ανακοίνωση, ο εναέριος χώρος είναι αποκλεισμένος, απαγορεύεται η πτήση μη εγκεκριμένων drones, ο Βέμπερ εκσυγχρονισμένος, το μονοπώλιο του κράτους στα drones, το κράτος είναι το έννομο drone, τύμπανα πάνω απ’ το ποτάμι, πάνω απ’ τους χωροφύλακες, οι μπουλντόζες, οι εργάτες, οι εργολάβοι, τύμπανα πάνω απ’ το ποτάμι, οι άλλοι θα περάσουν, έτσι γίνεται πάντα, το ιππικό νικάει πάντα, οι έφιπποι χωροφύλακες θα περάσουν, οι μπουλντόζες θα διαβούνε τη γέφυρα, οι εργάτες θα σκίσουν και θα πετάξουν τα κόκκινα φορέματα, οι έφιπποι χωροφύλακες θα συλλάβουν τις μητριάρχισσες, θα διώξουν όλο τον κόσμο, μετά θα υποχρεωθούν να τις αφήσουν, ο αγώνας συνεχίζεται.

tetartoskosmos@gmail.com

EQeLnMNVAAIoXHF-500x281

* «Από πολλές απόψεις, οι ΗΠΑ του 19ου αιώνα ήταν μια ακρατική κοινωνία. Ας συγκρίνουμε τους μύθους του αμερικάνικου και του καναδέζικου Γουέστ: ο πρώτος είναι ένας μύθος μιας χομπσιανής φυσικής κατάστασης που μετριάζεται μόνο από την ατομική και συλλογική αυτοβοήθεια: περισσότερο ή λιγότερο νόμιμους πιστολάδες, αποσπάσματα εθελοντών και περιστασιακές εφόδους του ιππικού. Ο δεύτερος είναι ο μύθος της επιβολής μιας κυβερνητικής και δημόσιας τάξης, έτσι όπως συμβολίζεται απ’ τις στολές της καναδικής εκδοχής του καβαλάρη ήρωα, της Βασιλικής Έφιππης Χωροφυλακής».

Έρικ Χόμπσμπαουμ, «Ο Αμερικανός Καουμπόης: Ένας διεθνής μύθος;» (Θρυμματισμένοι καιροί, Θεμέλιο, 2013)

9497e3de-8893-4480-96ef-7883bb45882a